Een beursdeelname is de perfecte manier om meer naamsbekendheid te vergaren. De meeste bedrijven en organisaties hebben dan ook wel eens deelgenomen aan een grote beurs in ons land. Maar er zijn natuurlijk ook tal van beurzen in het buitenland. Voor sommige bedrijven kan het erg waardevol zijn om ook hier deel aan te nemen. Dat blijkt ook uit de cijfers. Steeds meer beurzen in het buitenland tonen dat er vraag is vanuit exportbedrijven. Maar waarom wordt een beursdeelname in het buitenland steeds populairder? Wat levert het op? In dit artikel zetten we drie belangrijke redenen op een rij.
1. Producten en diensten introduceren over de grens
Stilstand is achteruitgang. Soms valt er nog weinig te behalen uit de Nederlandse markt. Om verder te kunnen groeien, is het dan ook wel nodig om over de grens te kijken. Een beursdeelname is dan natuurlijk de perfecte manier om jouw producten en diensten te introduceren. Met behulp van bedrijven als cialona.nl, stel je een aantrekkelijke stand samen om ook buitenlanders geïnteresseerd te maken in jouw bedrijf. Dit levert interessante gesprekken op en mogelijk zelfs geheel nieuwe leads uit het buitenland.
Is dit de allereerste keer dat je echt over de grens gaat kijken? Onderzoek dan eerst in welke landen er ook daadwerkelijk vraag is naar jouw producten en/of diensten. Probeer het die eerste keer ook nog niet zo ver over de grens te zoeken. Een beurs in België of Duitsland is dan vaak al spannend genoeg. Wist je dat je standbouw België ook uit handen kunt geven aan professionals? Dan staat de stand al klaar zodra jij aankomt en weet je zeker dat deze ook echt bezoekers zal trekken.
2. Interessante ideeën opdoen
Als je je al jaren in hetzelfde wereldje begeeft, kom je ook nog maar weinig nieuwe dingen tegen. Een beursdeelname in het buitenland kan hier dan ook snel verandering in brengen. Je komt in aanraking met nieuwe mensen en een geheel nieuwe doelgroep. Dit leidt tot zeer interessante gesprekken en prikkelt misschien ook de creativiteit. Zo doe je interessante ideeën op. Dingen die je vervolgens zowel in binnen- als buitenland kunt doorvoeren. Deze informatie maakt dus dat je jouw bedrijf daadwerkelijk weer kunt vernieuwen en daarmee weer groei kunt realiseren.
3. Goede eerste indruk
Als Nederlands bedrijf is het niet gemakkelijk om in het buitenland naam te maken. Daar moet je echt heel goed je best voor doen. Een goede eerste indruk is goud waard. Je wilt dat er over je gesproken wordt. Alleen goede dingen natuurlijk. Een beurs is natuurlijk de perfecte plek om contact te leggen met jouw nieuwe doelgroep. Om informatie te verspreiden over het bedrijf en naamsbekendheid te vergaren. Bovendien wek je meer vertrouwen. Mensen kunnen zien wie jij bent en waar je voor staat. Hierdoor sta je minder ver van ze verwijderd.